Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zážitkový kurz jako prostředek rozvoje komunikace mládeže s mentálním postižením
Kroupová, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce pojednává o možnosti rozvoje sociální komunikace u mládeže s mentálním postižením, která využívá sociální službu osobní asistence. K rozvoji komunikace využívá prostředku zážitkového kurzu. K výzkumnému šetření byl použit dotazník, který prokazuje, že osobní asistence je klienty využívána především ve školním prostředí a při doprovodech. Přes tuto skutečnost je zájem o zážitkový kurz ze strany asistentů značný. Téměř všichni jej považují za možnost, jak svého klienta lépe poznat a zkvalitnit tak poskytovanou sociální službu. Další výzkumné šetření bylo zaměřeno na komparaci individuálních plánů uživatelů sociální služby osobní asistence. V tomto šetření se potvrdila důležitost práce osobních asistentů, kteří mají prokazatelný vliv na rozvoj komunikace a socializaci osob s mentálním postižením. Řízené rozhovory s klienty ukázaly, že společné silné zážitky získané během zážitkového kurzu, přeměněné na zkušenost, mohou vztahy mezi asistentem a klientem pozitivně ovlivňovat. Snadněji pak dosahují cílů zaměřených na rozvoj komunikace, které klientovi usnadňují orientaci ve společnosti. V budoucnu bych všech získaných zkušeností chtěla využít při návrhu a realizaci zážitkového kurzu pro asistenty a jejich klienty v roli lektora zážitkové akce.
Zážitkový kurz jako prostředek rozvoje komunikace mládeže s mentálním postižením
Kroupová, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce pojednává o možnosti rozvoje sociální komunikace u mládeže s mentálním postižením, která využívá sociální službu osobní asistence. K rozvoji komunikace využívá prostředku zážitkového kurzu. K výzkumnému šetření byl použit dotazník, který prokazuje, že osobní asistence je klienty využívána především ve školním prostředí a při doprovodech. Přes tuto skutečnost je zájem o zážitkový kurz ze strany asistentů značný. Téměř všichni jej považují za možnost, jak svého klienta lépe poznat a zkvalitnit tak poskytovanou sociální službu. Další výzkumné šetření bylo zaměřeno na komparaci individuálních plánů uživatelů sociální služby osobní asistence. V tomto šetření se potvrdila důležitost práce osobních asistentů, kteří mají prokazatelný vliv na rozvoj komunikace a socializaci osob s mentálním postižením. Řízené rozhovory s klienty ukázaly, že společné silné zážitky získané během zážitkového kurzu, přeměněné na zkušenost, mohou vztahy mezi asistentem a klientem pozitivně ovlivňovat. Snadněji pak dosahují cílů zaměřených na rozvoj komunikace, které klientovi usnadňují orientaci ve společnosti. V budoucnu bych všech získaných zkušeností chtěla využít při návrhu a realizaci zážitkového kurzu pro asistenty a jejich klienty v roli lektora zážitkové akce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.